teveel gedacht? - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van monique staps - WaarBenJij.nu teveel gedacht? - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van monique staps - WaarBenJij.nu

teveel gedacht?

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

05 Januari 2005 | Tanzania, Dar es Salaam

Hallo!

Dit maal een korte update, want ik heb t waarempel een beetje druk! Ja, dat dat nog zou gebeuren in het Tanzaniaanse...

Na de safari wast weer even wennen om aan de slag te gaan. Nog vol van de indrukken en mijn hoofd vol nieuwe plannen voor de volgende trip. Mijn ouders komen al over een maand en voor hen moet ook t een en ander geregeld worden. Dan moest ik nog voor mezelf beslissen wanneer ik terug wil. Lastig om dergelijke knopen te hakken, aangezien ik er hier nog lang niet genoeg van heb.
Ik probeer overal informatie los te peuteren over buurlanden en veiligheid, maar duidelijk ist nog niet helemaal. Verder moet ik veel harder mijn swahili oefenen, dat is wel praktisch als ik straks (deels)alleen de hort op ga. Visa regelen, malariapillen, ticket verzetten, permit verlengen,enz. Mijn hoofd is te vol met ook nog die scriptie gedachtes erbij...

In ons gastgezin ist op en top gezellig de laatste tijd. Onze kaka's zijn weer terug na 3 weken Zanzibar en onze vader na een goed gesprek weer helemaal relaxed. Ik heb zelfs zijn oude rammelbak in bruikleen vanaf nu! In een week al heel wat bizarre verkeersavonturen meegemaakt! De eerste ritjes had ik geen idee wie voorrang kreeg; ist logisch dat rechts ook voorrang krijgt? Hier maakt t niet uit, de snelste of harst toeterende gaat voor. Voor stoplichten wacht je niet altijd en rotondes moet ik niet vergeten over links te nemen. Mijn inparkeerkunsten zijn nog altijd even beroerd, dus daaraan kunnen mensen hier zien of wij, of onze vader aan het werk is, haha! 's avonds ga ik hier iig niet meer rijden, een keer en nooit meer! laura en ik waren er bijna geweest gister:wat een verkeersmongolen!

Oh ja, veel mensen vroegen me hoe t hier is gegaan met de zeebeving. Er zijn wel doden gevallen op de stranden, ook op Cocobeach,bij ons om de hoek. twaren mensen die op t strand sliepen en tegen de rotsen zijn gesmeten. Wel hard hoor, maar t raakt me op de een of andere manier niet heel erg. De mediahype is hier ook stukken minder. Tis zoals t is, mensen praten er niet dagen over zoals in NL soms onderwerpen worden uitgemolken.

Oh ja,ik had t druk.... Groeten!!!!!!!!!!!!

Monicaaaaaaaaaahaaaa

  • 06 Januari 2005 - 12:05

    Ruben:

    Je mag er best blijven wonen hoor mag graag via mail contact hebben.

  • 06 Januari 2005 - 12:11

    Aniet:

    haha... van mij mag je wel terug komen hoor :>
    Succes met alles.

  • 06 Januari 2005 - 12:38

    Suus:

    goa moar gouw an't wark dan...! ooh ooh teveel nagedacht...als ik me daar een voortelling bij moet maken passend bij jou dan schrik ik echt! hahah....weet je we hebben momenteel iets gemeen ik zit zonder warm water....niet echt relaxed. Kus Suus

  • 06 Januari 2005 - 12:58

    Ruben:

    Leuk Suus! Die voorstelling bij Mo nadenkend. Ben iets te visueel ingesteld merk ik.
    En lekker koud is niet koud!

  • 06 Januari 2005 - 16:55

    Karin:

    gewoon terug komen hoor!

  • 06 Januari 2005 - 19:13

    Arjanne:

    Hi Mo,
    happy new year nog!! Beetje laat maar ik heb het ook druk... Helaas niet met tickets en leuke tripjes boeken zoals jij. Verhalen zijn superleuk!
    Ik vroeg me idd nog af of er nou ook slachtoffers waren gevallen in Tanzania, begreep dat kenia meer was getroffen. Hoe zit het trouwens met Zanzibar, want dat ligt nog ongunstiger?
    Tot mails en have fun!!
    Dikke X Arjanne

  • 06 Januari 2005 - 22:25

    Ruben:

    nou vooruit kom maar terug maar dan moet je wel notulen maken van onze gesprekken!

  • 07 Januari 2005 - 09:50

    Monique:

    @Arjanne: alle familie van Shumbana leeft nog ( en dat zijn er veel kan ik je vertellen) en die wonen allen op Zanzibar. Geen rare dingen over Zanzibar vernomen dus. Gelukkig maar, zonde als zo'n paradijsje (waar ik binnenkort weer heen ga)overspoeld raakt!
    @Ruben: Een godswonder als ik dergelijke gesprekken genotuleerd krijg Brownie:)Poging waard misschien: tzal een boel verhelderen, haha!
    @Suusie: Neit aonstell'n mien wicht! Warm is ook maar tijdelijk (ook voor mij helaas:))
    Aniet & Ka: Das nog es lief!

  • 07 Januari 2005 - 16:03

    Ruben:

    Ach wat meditatie en je vindt vanzelf het pad naar de Enlightment en dan is zelfs het notuleren van mijn gezwam een peule(n)schil

  • 08 Januari 2005 - 16:31

    Robert:

    klinkt alsof je je nog prima vermaakt...

  • 08 Januari 2005 - 16:32

    Robert:

    uiteraard wens ik je natuurlijk ook een goed 2005 toe, maar heb t\'idee dat dat wel goedkomt.

    Ciao!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

monique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 70511

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: