Da wast weer - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van monique staps - WaarBenJij.nu Da wast weer - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van monique staps - WaarBenJij.nu

Da wast weer

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

17 Juni 2006 | Indonesië, Batavia

Goeiemorgen,

Het is 7 uur s'ochtends, nu ik dit bericht aan t typen ben. Vandaag is ie dan echt aangebroken; mijn laatste dag in Jakarta. Gister hebben we een afscheidsfeestje gehouden, na een toch nog stressie dag op kantoor. We kwamen thuis, en er kwam een grote glimlach op mijn hoofd, die er de hele avond niet meer is afgegaan. Wat een feestorganisatie, bizar, ze blijven ons hier verassen! Nien had een super buffet gekookt , er was een band en de tuin was mooi versierd, wowwww, ik heb nog nooit zo'n feest gehad! Dus lekker vals karaoke gezongen ook (hehe), en genieten van al die lieve mensen, ze waren dr bijna allemaal, echt te gek, wat een feest. Ik merkte wel dat ik t echt moeilijk vond om Ad gedag te zeggen (onze baas), ik geloof niet ooit weer zo'n baas te gaan vinden. Hij had er zelf ook moeite mee, en wie weet....Kunnen we in november terug komen, of eerder als ie ons gaat missen, haha. Dat zou echt super zijn. Ik ben wel trots op mezelf, komt niet zo vaak voor, maar dit keer kan ik wel zeggen dat ik mezelf in sommige dingen heb verbaasd.

MOrgen staat t nieuwe avontuur te wachten, eerst naar Oman om vanuit daar een weg te gaan vinden naar Iran. Kheb geen zin in die vlucht, straks mijn tas inpakken, de was doen (hopelijk nog op tijd), en hier weg gaan, maar wel heel erg nieuwsgierig naar Iran. Helemaal omdat ik dit samen met Saar ga doen. Het is te grappig, we zijn een beetje t zelfde, zo van 'och, komt wel goed', wat altijd voor toch iets andere acties zorgt. Meestal ben ik met iemand die alles wil uitzoeken, controlerend is en t wel een beetje regelt allemaal..haha... Maar dit keer ist anders. We vertrouwen op elkaar ofzo, terwijl we t eigenlijk allemaal niet zo voor elkaar hebben. Tot nu toe gaat t altijd net goed, en nou ja, als t misloopt zijn we beide ook wel relaxed denk ik. Mooi hoor, zo'n zelfde instelling! Daarnaast kan ik met Saar echt goed dingen delen, we zijn nu bijna 5 maanden 24-hours bij elkaar: Zelfde kantoor, zelfde huis, zelfde kamer, en eigenlijk is bijna altijd een van onze kwebbels open. Ik zal haar en de loges daar es wakker maken met ons ochtend ritueel: We zingen elke ochtend als we wakker worden het liedje van CHiel, 'begin de dag met een dansje....'word er super vrolijk van...

Benieuwd of ik deze jolige stemming morgen op t vliegveld ook nog heb. Maar echt...
Als je ooit de kans hebt, pak je koffer en ga naar Indonesie, ik zal dat ook zeker zelf doen wanneer ik de kans weer krijg!


Heel veel liefs, fijne voorbereidingen op de zomer vakantie en geniet!

Liefs Monique

@Karin: Hee karin, leuk joh dat je zo actief bent in de reacties! Hoe ist verder bij KPN? Nog nieuws qua banen? Ik kom 22 juli terug, maar vlieg de 24e ook weer weg, dus denk dat ik dan niet in Groningen zal zijn. 12 augustus weer in NL, hopelijk dan...ligt natuurlijk een beetje aan de lekke banden onderweg. Bel je ok, kunnen we snel weer kofie drinken, leuk!
@Sjors: Niet ziek worden he, je moet bijna de lucht weer in
@ Nyckle/ Tim: Nogmaals dank, voor dit project, zelfs al ben ik bijna weg, ik blijf van alles hier genieten.
@ Wiek: Bijna weer kozijnen tijd, hahaha, wat een K.klus gaat dat weer worden. Vast geen zin om te helpen..haha
@Suus: Wat een mail zeg!Mooi dat t zo lekker gaat. Mare, je bent toch nog niet afgestudeerd als ik terug ben? WIl wel bij je uitreiking zijn hoor
@ Nynke: Na mijn enthousiaste vandaag moet je t wel zeker weten toch? GO GO GO
@ Pap/mam: Geen zorgen meer maken he...Ik red me echt wel
@ Joelle: Mooie verhalen, maar vast nog weer grote veranderingen op komst. Wast leuk in de ardennen? Groeten ook aan Gerrit
@ Luud: Jezus, wat een plannen! Wel te gek hoor, maar dan moet dat huis dus flink verbouwd gaan worden? Je verhjaardagscadeau kun je bij Wiek ophalen
@Agnes/Lyd: Sorry van de brieven, ze blijven maar niet komen
@ Kay: AL iets gehoord van de UN? Bel me weer even als je iets hoort ok.. Bij mij nog grootste stilte, maar uiteraard ook vroeg dag
@ Arne: Vergeet niet de groeten aan Peace te doen
@ Caecile: Succes nog, zonder ons hier
@ Daniel: THanx as well... And don't be too sad...
@ Andre: Super dat je op ons feest was. Zie je zo bij t ontbijt, haha
@Kas: Jaa, en ik maar denken dat je nog harstikke ziek was (wieke en suus)... MMm, mou ja, beter dan maar! Wat een cool verhaal zeg, dat land op de hei.... Count me in for a summer whiskey-hei nachtje, wiehiewwww, lijkt me te gek! Maare, eerst even dat hout daar wegwerken:) Succes
@ Josien: Blijf maar lekker naar Grun komen, zie ik je ook nog wes wat vaker
@ Arjanne: Niet teveel oefenen he, dan val ik zo buiten de boot enne, blijf lekke dromen over surfen,. hehe

  • 17 Juni 2006 - 22:20

    Maaike:

    Klinkt allemaal fantastisch Mo!! Succes met je avontuur in Iran, ik zal het weer met genoegen lezen.

    Jaloers!!!!

    Apart hoor, dat mensen zulke verschillende dingen kunnen doen op een dag. Zo liep ik vanmiddag hopeloos iemand te reanimeren terwijl jij afscheid aan het nemen was van Jakarta. Maf!

    Geniet!!

    Liefs Maaike

  • 19 Juni 2006 - 06:21

    Lyd:

    Mo ik zie het probleem niet... Hij was toch al geschreven? Ga dan gewoon ff naar t postkantoor! Geniet van Oman enzo! Dikke kus!

  • 22 Juni 2006 - 13:07

    Douwe:

    Hee Mo, onvoorstelbaar dat je nu al naar Iran vertrekt, ik heb het gevoel dat je hier net weg bent... ach, en die "komt wel goed" houding, komt ook wel goed, denk ik... :)

    kus, Douwe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

monique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 70515

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: