Ik en geduld... - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van monique staps - WaarBenJij.nu Ik en geduld... - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van monique staps - WaarBenJij.nu

Ik en geduld...

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

08 December 2004 | Tanzania, Dar es Salaam

Hallo allemaal,

Soms gaan dingen niet zoals ik wil, en meestal gebeuren deze ‘dingen’ allemaal op 1 dag. Vandaag is het helaas zo’n dag…
In afrika komt zo’n dag 3 keer zo hard aan dan in Nederland, aangezien ‘dingen’ hier sowiezo niet soepel verlopen en het takke heet is.
Vorige week had ik op de markt een heel mooi uit hout gesneden spel gekocht dat ‘Bao’ heet. Super mooi was ie, hij moest alleen nog gepost worden en dat heb ik vanochtend gepoogd. De tijd die ik hier mee kwijt was: 3 uur!
Om 8 uur waren we op het postkantoor, met het 7kilo aan hout onder de arm. Het kantoor was open, maar helaas had de mevrouw die de sleutels had besloten vandaag wat later te komen. Het hout moest in een doos, wat achter de toonbank lag. Ik vond dat wel handig, dan kon ik vast beginnen met inpakken. Helaas had ik het mis, we moesten wachten op de mevrouw die besloot in welke doos van de chaotische stapel mijn spel moest. Bovendien moest eerst gecontroleerd worden wat er in die plastic zakken zat. Een half uur later konden we dan toch beginnen… Ik kreeg een hele grote, van de onderkant verrotte doos. Laura kreeg voor haar pakket losse stukken karton. Hiervan mochten we dan zelf als ‘grote knutselaars’ een box bouwen. Leuk hoor, zo’n bouwpakketje, kon mijn lol niet op.Na de verschillende pakketen in elkaar geplakt te hebben, 3 rollen tape verder denk je klaar te zijn, blijkt er nog bruin papier omheen te moeten. ZEG DAT DAN METEEN!!!!! Overnieuw…
Op de vraag waarom dat moest kreeg ik het antwoord: ‘every country has it’s laws’ en daar was de zaak mee afgedaan. Later nog weer wat papieren invullen, stempeltjes zetten en toen was de ochtend alweer om en zou een koude douche geen straf zijn.
Ons kantoor is op de 6e verdieping en normaal loop ik, maar vandaag vond ik dat de lift wel mocht, ik had het zooooo heet! Helaas, dikke pech; de lift deed het niet. In mijn kantoor aangekomen bleek ook de airco er vandaag geen zin in te hebben en nu weet ik even niet waar ik het zoeken moet.
Internet doet het niet, dus kan ook niet echt verder waar ik mee bezig was. Heel handig als je mail van je begeleider uit NL verwacht en graag verder wil werken. Ik ben alle verdiepingen al langs gegaan en daar internet geprobeerd (ja, of iets het doet of niet, werkt hier per verdieping…Waarom moet je mij ook niet vragen. Soms heb je halve stroom, soms hele. Vandaag een kwart?!) Ik denk dat Ludo me hier nog maar es les in moet geven.

Vandaag is een dag die snel voorbij moet gaan, want ik sta op ontploffen (en daar krijg je het niet koeler van). Ik voel me net een bord pasta, wat te lang heeft staan koken, getver: ik ben zo vies, ik plak aan alle kanten en het stoom komt uit mijn oren van de opeengestapelde irritaties.

Gelukkig heb ik het super vooruitzicht waarschijnlijk morgen naar Zanzibar te gaan! Dit eiland moet echt TE mooi zijn en is vol arabische invloeden. ‘T leuke is dat onze gastmoeder van Zanzibar komt, dus we gaan met de hele familie mee en kunnen zo het echte local Zanzibar gaan ontdekken. Alles wat ik tot nu toe over dit paradijselijke oord heb gehoord, geproefd of gezien is zoooooo goed, dat ik niet kan wachten voet op dit eiland te zetten. Gelukkig kunnen we bij familie slapen, aangezien dit tripje weer een rip uit mijn lijf gaat worden. Een enkeltje met de boot is 40 dollar. Ze weten wel hoe toeristen uit te buiten hier zeg, alles is minstens 3 keer zo duur voor ons.

Zoooo, ben weer even uitgeraasd. Ga nu nog even nastomen in deze sauna en geduldig afwachten tot internet het doet en ik misschien dit verhaal wel ff aan jullie kwijt kan.

Ehm,,,,, en toen deed internet het de hele dag niet en daarom nu in het internetcafe. Sorry, warrig verhaal,maar dat krijg je van de hitte! Dan maar naar huis zometeen...Nutteloze dag!

Groeten van Monica Stops ( das mijn Swahili naam)

  • 08 December 2004 - 12:25

    Mo:

    Oh sorry...Lekker al die tekens in het verhaal. Heb geen zin het nog te veranderen. Dat krijg je van copy pasten. Volgende keer beter!

  • 08 December 2004 - 12:30

    Aniet:

    he mo, ik voel de frustraties... Leuk vooruitzicht dat je naar Zanzibar gaat. Hopenlijk kun je daar genieten en een beetje afkoelen :>
    en wat je vroeg via de mail is geregegeld maar dat hoor je nog wel ff. Veel plezier nog en keep it calm :> hihi

  • 08 December 2004 - 15:39

    Suus:

    Heeey laiverd jeejtje wat frustreerend voor je zeg,zit je helemaal vol goede energie en dan kun je het gewoon niet benutten doordat de omgeving en andere factoren niet meewerken......heel lastig.....mooie metafoor van die pasta! Hakuna matata....stuur nog eens wat zonnestraaltjes op mo, het word hier al weer donker en het is nog maar 16.30 Nl tijd waaah dikke Kus Suus

  • 10 December 2004 - 12:53

    Kasper:

    He nikus,

    Was bezig een mail voor je te typen een paar dagen geleden, maar geen idee of ik wel op verzenden heb gedrukt. Zeg maar niets Ik mail je morgen.

  • 11 December 2004 - 22:26

    Kasper:

    Ik zit nu in de pauze van een goede film, the motorcycles diaries en het is een retegoeie film, aanrader. Straks nog even de stad(grun) in met Djoeke. Mail je wat later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

monique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 70508

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: