Habari! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van monique staps - WaarBenJij.nu Habari! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van monique staps - WaarBenJij.nu

Habari!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

06 Oktober 2004 | Tanzania, Dar es Salaam

Hallo!
Nu, de tweede dag in Afrika begin ik, voor zover dat kan, te wennen. Er gebeurt zoveel om me heen, dat ik niet zo goed weet waar ik zal beginnen jullie te vertellen...
Gisteren zijn we meteen geintroduceerd op het instituut, en met veel mensen kennis gemaakt. Moeilijke namen, maar allemaal uitermate vriendelijk. Ik woon bij een familie die moslim is, met twee zoontjes die me gisteravond al ongeveer het halve swahili woordenboek hebben geleerd. Erg leergierige kindjes, ik denk dat ze over een paar maanden wel nederlands praten en op deze manier leer ik heel snel swahili.
Wat vooral vreemd is hier, is de straat: De geur van verschillende kruiden, het aanstaren, de hectiek, fietsers met 20 dozen eieren achterop, arme mensen zittend op de hoek van de straat... Natuurlijk, ik heb het op tv gezien, maar je kan je niet voorstellen hoe het voelt wanneer je er tusssen loopt.
Mijn stage plek is aardig geregeld, met wat ik tot nu toe merk. We worden rondgeleid door een meneer en die is de hele dag beschikbaar. We zitten nu op een tijdelijk kantoor, dus volgende week verhuizen we.
Ik voel me hier goed, en dat is vooral door de vriendelijke mensen om me heen. Je bent echt welkom in dit land, tenminste:zo voelt het.
Ik hoop jullie zo een beetje een eerste indruk te hebben gegeven, het is een misschien wat warrig verhaal...

Liefs, Monique

  • 06 Oktober 2004 - 18:10

    Robert:

    haha mijn nieuwe collega is ook moslim, begint de ramadan daar dan ook komende week??
    Veel plezier!!

  • 07 Oktober 2004 - 07:01

    Monique:

    Ja, klopt. Alhoewel...Ze nemen niet alles zo serieus. Mohammed heeft me al verteld waar hun 'secret fridge' is, haha. Hoezo wij drinken geen alcohol???

  • 07 Oktober 2004 - 12:06

    Joelle Staps:

    Klinkt gaaf zeg!!! En heel herkenbaar bovendien! Heb je en lekker huisje, voel je je er veilig, al rare dingen gegeten en ben je al een beetje wegwijs op de uni? Ik redelijk mijn plekje in zeeland gevonden. Leuk huisje, leuke mensen en nu druk bezig met een beginnerscursus SAP. Morgen weer naar bewoonde wereld! Heel veel succes en plezier daar, geniet met volle teugen en blijf je verwonderen! Liefs Joelle

  • 07 Oktober 2004 - 19:31

    Johan:

    Hé Mo! Leuk om lezen dat je goed bent aangekomen! Veel plezier! Ben benieuwd naar de verhalen. En in na volging van Zabe: waar blijven de foto's!!??? ;-p

  • 08 Oktober 2004 - 05:43

    Monique:

    Joelle: haha, geinig dat je SAP volgt, dat had ik ook bij TPG.
    Mijn huis is heerlijk, ze komen van Zanzibar en de invloeden zijn overduidelijk. s'ochtends word ik wakker met arabische muziekjes, dan drinken we thee met kruiden (ziet eruit als knoflook, maar erg zoet--> ik stuur je wat met de post!, erg lekker)Shumbana leert me traditioneel koken, iets waar ze de hele dag mee bezig is. Het zijn ontzettend lieve mensen, ben erg blij met ze! OP straat voel ik me nog niet zo ok,maar dat komt wel. Vanmiddag maar es met de bus naar huis, haha, tussen de afrikanen. Ik mis niet veel, maar wel om anoniem te kunnen zijn: Onmogelijk!
    Maar werkelijk:ik kijk mijn ogen uit, zooo anders en mooi; Dat europa en afrika op een planeet liggen is vreemd!

  • 08 Oktober 2004 - 05:45

    Mo:

    Sjors en sabe: rustig aan he! Ik slaap trouwens heerlijk op jullie hoofden!!!

  • 08 Oktober 2004 - 11:39

    Douwe:

    Wauw Monique! Ik wens je heel veel plezier en succes! Qua anonimiteit: jij was toch zo'n goede zwarte piet?

  • 08 Oktober 2004 - 14:53

    Ruben:

    Moi Mo. Je bent altijd al warrig geweest dus dit kan er ook nog wel bij. Veel plezier en geniet ervan!!

  • 08 Oktober 2004 - 16:11

    Anke:

    leuk om te lezen hoe je afrika ervaart.Pak elk moment!4 mijl is er bijna, ga mezelf helemaal kapot lopen in een heel lelijk shirt, maar hopelijk met een afrikaanse tijd.mis jouw loopritme en praatjes.Blijf genieten en jezelf verbazen.Liefs

  • 08 Oktober 2004 - 16:43

    Karin:

    hoi mo,
    handige site, nu kan iedereen je 'bereiken'! he, ik ben blij dat alles tot nu toe goed is gegaan en ik hoop ook voor laura...
    nou ik heb nu niet veel te melden, maar dat komt nog wel.. niet stiekem met een neger gaan zoenen he! Groetjes!

  • 09 Oktober 2004 - 17:40

    Eline:

    Heej monique!
    Alles goed? Is het leuk in Afrika? Met ons(laura, mama, papa en ik) gaat alles goed! wel jammer dat je nu niet meer op kan passen hoor! Ik hoop de dat je het leuk krijgt in Afrika. Heb je wel een beetje mooi weer? zoals je verteld lijkt het me een hele leuke familie! Ik zal snel weer iets op je site zetten en wat foto's sturen!

    Heel veel liefs ELINE
    (Ook van de rest van de familie!)

  • 10 Oktober 2004 - 15:59

    Anke:

    he mo-tje!!
    Net 4mijl gelopen.Dankzij mijn rondjes met jou rond 34 minuten.Officiele tijd nog niet bekend.Best geod voor een dertiger,he?Liefs

  • 11 Oktober 2004 - 07:08

    Anke:

    officiele tijd: 33.05!

  • 11 Oktober 2004 - 07:38

    Inge:

    He mo, Het lijkt me heerlijk om even helemaal weg te zijn. Moet toch bij Johannes proberen te regelen dat het Afrika gaat worden als ik dit zo hoor. Je bent precies op tijd weggegaan. Het is nu erg koud geworden hier en ik heb de eerste mensen met handschoenen al weer gezien. Ik begraaf me weer in mijn scriptie.... Veel plezier! Liefs van Inge

  • 11 Oktober 2004 - 07:41

    Monique:

    Ank! Super goed! Volgend jaar lopen we weer samen! Binnenkort ga ik lopen, strand is om de hoek van mijn huis. Hopelijk gaat dat goedkomen met de hitte...Donderdag begint Ramadan, dus dat wordt extra zwaar, haha

  • 11 Oktober 2004 - 08:39

    Anke:

    joelle,zullen we bij mo op bezoek gaan???Hou het niet meer met alle verhalen van mo.

  • 11 Oktober 2004 - 08:54

    Ballie:

    Hee Mo, leuk om van je te horen! Hebben jullie ook een zwembad bij dat huis? De lijst met reacties lijkt wel het Donitas prikbord, leuk hoor! Neem je een leuk zwart babietje voor me mee? Liefs Ballie.

  • 11 Oktober 2004 - 08:56

    Wieke:

    Goedemorgen! Dat klinkt allemaal goed Mo! Groot deel van al mijn vragen zijn beantwoord...nu dus de ramadan dat lijkt me nogal wennnen als oer-westerling.

    Maar ook ik ga mijn nu in mijn afstuderen graven, :):):):) BLIJ!

    Geniet ervan, dikke kus Wieke

  • 11 Oktober 2004 - 09:32

    Lyd:

    He Mo!
    Cool dat ik nu je adres heb!!! Nu kan ik je een brief schrijven! Tof om je verhaal te lezen. Geniet maar van alles wat je ziet en mee maakt!
    Nu moet ik werken...

  • 11 Oktober 2004 - 10:12

    Aniet:

    He Mo,
    Wat leuk om te horen wat je allemaal meemaakt. Ik zal je binnenkort een kaart sturen. Ben benieuwd hoe lang ie er over gaat doen;) Super bedankt voor je bijdrage aan mijn boek voor het afstuderen! Echt super leuk. Genietze en tot hoors :>

  • 11 Oktober 2004 - 12:12

    Arjanne:

    Jambo Mo,
    dat klinkt allemaal erg goed! Als ik dit hoor krijg ik ook weer kriebels.. Ben ook erg benieuwd naar wat foto's, heb je eigenlijk een digicam?
    Hm wat betreft al die hardloop verhalen...ik heb alleen gekeken...
    Anke was trouwens te snel om te zien!?
    have fun
    Liefs,ARjanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

monique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 70513

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: